Friday, January 24, 2020

REVIEW TRADE TKZA GBPNZD 23 JANUARI 2020

Alhamdulillah, mulai hari ini saya akan kongsikan screenshot review trade pair-pair seperti EURUSD, GBPUSD, EURJPY, GBPJPY dan lain-lain yang berkaitan.

Semalam iaitu pada 23 Januari 2020 yakni pada pair GBPNZD berlaku bentuk sell reject low zon A.. Sila lihat screenshot di bawah :

                                           ( sila klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas )

Penjelasan : kalau kita lihat, candle jam 10 pagi break low zon A. Patut sell jam 11 am bukan? Tetapi dalam SOP kita, kita akan trade pada jam 2 pm ke atas. Biasanya kalau candle break high atau low zon A waktu pagi, jam berikutnya berlaku repair atau reversal. Baik, sekarang kita lihat candle jam 4 pm break low zon A semula. Jadi boleh sell jam 5 pm. Biasanya kalau trade pada pair GBPNZD ini, peluang nak dapat 50 pips sehari adalah tinggi. Pada screenshot di atas, kalau sell jam 5 pm sudah boleh collect 64 pips. Kalau ikut sop memang ok. Kita akan sell jika market kat atas.. kalau nak tau kat atas atau kat bawah, boleh lihat market sebelumnya.. cuba tengok market 22 Januari 2020, dia berada di atas kan? So 23 Januari boleh fokus sell. Mudah kan?. Hanya follow SOP sahaja boleh beri 90% win rate. Selebihnya adalah market batal atau invalid. 

Selamat bertrading guys.. 

No comments:

Post a Comment